Hibabejelentés
Hétfő óta folyamatosan dolgoznak az OPUS TITÁSZ szakemberei az áramszünetek felszámolásán

Hétfő óta folyamatosan dolgoznak az OPUS TITÁSZ szakemberei az áramszünetek felszámolásán

2025.07.10.

A hétfői vihar okozta havária-helyzetben mintegy 200 ezer fogyasztó maradt áram nélkül főként Szabolcs-Szatmár-Bereg és Hajdú-Bihar vármegyékben. Az OPUS TITÁSZ szakemberei tegnap estére befejezték a nagy- és középfeszültségű hálózati hibák javítását. Jelenleg a kisfeszültségű hibák javítását végzik, ezek mihamarabbi elhárítása érdekében kérik, hogy a még nem jelentett egyedi hibákat az ügyfelek jelezzék az ügyfélszolgálaton.

A hétfőn kezdődő üzemzavarok döntő többségét a viharos szél miatt kidőlő fák, leszakadó faágak okozták, melyek megsértették, elszakították a vezetékeket, de a viharos szél olykor magukat az oszlopokat is kidöntötte, és más hálózati berendezéseket is megrongált.

Az OPUS TITÁSZ szakemberei ismerve az időjárás előrejelzés adatait, és látva a más érintett áramszolgáltatóknál keletkezett károk mértékét, megerősített szolgálattal várták a vihar érkezését, és kezdték meg azonnal a keletkezett károk elhárítását, melyen azóta is folyamatosan dolgoznak. Jelenleg is 450 szakember dolgozik, közel 100 munkagéppel a szolgáltatás mielőbbi helyreállításán, együttműködésben partnereinkkel és a katasztrófavédelemmel.

Az ilyen típusú havária-helyzetben a helyreállítás több lépcsőben történik: elsőként a nagy- és középfeszültségű vezetékeket állítják helyre, mivel ezek biztosítják a térségek nagyobb részének áramellátását. Ezt követően a csoportos, több ügyfelet érintő kisfeszültségű hibák javítása zajlik, végül az egyedi, jellemzően egy-egy ingatlannál jelentkező problémák elhárítása következik.

A nagy- és középfeszültségű hálózati hibák elhárítása befejeződött, jelenleg a kisfeszültségű hibák javítása zajlik még Hajdú-Bihar vármegyékben, főként Debrecenben

Az OPUS TITÁSZ ügyfélszolgálatán csökkent a bejövő hívások száma, így gyorsabban elérhető, bár időszakosan továbbra is előfordulhat hosszabb várakozási idő. Akik már korábban bejelentették a hibát, azoknak nem szükséges újra telefonálniuk, mert a már bejelentett hibák javítása folyamatban van. Fontos azonban, hogy akinél továbbra sincs áramszolgáltatás és még nem jelezte a problémát, mindenképpen hívja az OPUS TITÁSZ hibabejelentő vonalát!

Az OPUS TITÁSZ Zrt. ezúton is köszöni minden érintett ügyfele türelmét és megértését. Szakembereik mindaddig folytatják a megfeszített munkát, amíg a viharban érintett valamennyi háztartásban helyre nem áll a szolgáltatás.

tájékoztatás

További híreink